* Activitat no
enregistrada amb alumnes.
Aquest text forma part d’una pràctica inclosa
a un treball (inèdit) que es titula: L’educació intercultural a través de
les practiques de dramatització. Es proposen un conjunt d’activitats
pensades i estructurades per tractar la interculturalitat dins l'aula des d'una
perspectiva vivencial, lúdica, participativa... és a dir, a través del teatre.
Aquesta activitat responia a una fase avançada
del procés. A l’aspecte intercultural es tractava d’ampliar mirades, de
veure situacions aparentment allunyades en l’espai i el temps que reflectien o
reflecteixen situacions de marginació, persecució, allunyament forçós d’un
espai, una llar, etc. En molt de casos això ha produït i produeix
desplaçaments massius de població, refugiats i exiliats. En aquest relat la
referència a l’holocaust jueu pel nazisme pareix clara, però podria ser un camp
de refugiats actual a qualsevol lloc del món. A l’aspecte teatral jugarien a la lectura, a la
introducció de diferents veus (narrador, mare, nina), a representar l’escena
construint els personatges, un espai, un context. Però també, a debatre sobre
on eren i per què, quina era la destinació del tren, com podia continuar la
història i en un final (possible, probable, ideal, etc.)
La pràctica amb l'Audacity obriria una nova
possibilitat de treball, pel fet d'enregistrar diferents veus, accents i
tonalitats i, naturalment, d'estructurar propostes creatives diferenciades;
així com treballar els sons i la música en directe.
Mantenim que seria més important el procés, el
treball en equip, que el resultat, però aquest tipus d'enregistrament permeten
apreciar un resultat final a curt termini i per tothom a la vegada. Depenent de
la situació i interessos del grup es podria avançar cap a formats de ràdio-novel·la.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada