dijous, 10 de març de 2011

Locució

http://www.goear.com/listen/d887507/locucio-paola-meseguerAquesta és una locució de ràdio per entendre els conceptes de sistema operatiu i diferenciar-lo de programa d'aplicació. Esta dirigida a l'alumanat de primer de batxillerat de nocturn per a l'assignatura de Tecnologia de la informació i la comunicació.

dimecres, 9 de març de 2011

Llegenda d'un Castell de Mallorca

Una llegenda d'un castell de Mallorca, és un muntatge àudio per exemplificar el projecte que faran els alumnes de 4rt d'ESO a Informàtica
Enllaç a l'àudio

dimarts, 8 de març de 2011

Urlaubsort Mallorca- Entrevista

Aquesta activitat és un exemple del que poden fer els alumnes d'avançat d'alemany d'EOI amb el porgrama audacity.
Es tracta de fer un reportatge radiofònic amb entrevistes reals, elaborar les preguntes, fer el muntatge de les respostes i la música per tal de presentar-lo als companys i treballar així la comprensió auditiva en un nivell mitjà-alt.
Aquest tipus d'activitat té múltiples variants i no es imprescincible fer-la amb nadius. Qualsevol tema és vàlid perquè els alumnes entrevistin els companys i es faci feina amb la producció i amb la comprensió de textos orals.
El fet que hi hagi música de fons quan es parla, és una dificultat afegida, però li imprimeix realisme, ja que és un efecte que s'emplea bastant en aquest tipus de reportatges.

En aquest cas, i com que no es podien fer les entrevistes a gent pel carrer, ja hagut una recerca d'opinions reals sobre Mallorca a internet (blogs, etc). S'han seleccionat unes quantes (s'ha treballat també la part de comprensió lectora per part del grup que feia el reportatge) i s'han enregistrat donant-los efectes. Es treballa així també la pronúncia.

El grup elabora preguntes pels companys (verdader/fals; comprensió d'algun detall / comprensió general).

Es corregeix.

S'evalua als alumnes que han fet el reportatge, la qualitat d'aquest. Als alumnes que han fet la comprensió auditiva, el nivell d'aquesta.

dilluns, 7 de març de 2011

Sense por a la tècnica
La següent activitat va dirigida a alumnes de segon cicle de 4t de l’ ESO. És un grup de 15 alumnes que estan predisposats a treballar i a participar amb les activitats que preparen els professors, són alumnes molt inquiets i amb moltes ganes d'aprendre. Aquesta activitat la farem durant 4 sessions .
En la primera es gravarà l'entrevista.
En la segona llegirem i farem una comprenssió lectora guiada amb unes preguntes per a fer-los reflexionar sobre el tema que ocupa l'entrevista.
En la tercera analitzarem l'estructura externa, el tipus de text, en aquest cas l'entrevista, i les seves característiques i també la compararem amb altres tipus de textos
En la quarta, els alumnes intentaran posar en pràctica tot allò que han aprés i faran ells mateixos amb grups de tres persones una entrevista. Elegiran un tema, una persona per entrevistar-la i prepararan les preguntes amb ajuda del professor. Aquesta entrevista serà gravada per a després escoltar-la tots els alumnes a classe.

L’entrevista escollida es d’una sociòloga encarregada de dos projectes de formació professional per a al•lotes a Alemanya, encaminats a afavorir la inclusió de les dones en professions masculines. En l’entrevista titulada “Sense por a la tècnica”. Annemarie Cordes parla dels obstacles que les dones troben en les professions atípiques. L'objectiu és que l’alumnat aprengui, per una part què és i quines parts ha de tenir l’entrevista, i que en aquest tipus de comunicació oral, han de tenir cura del llenguatge utilitzat, el lèxic, el ritme, el to de veu... Per altra banda utilitzarem aquesta entrevista per a introduir el tema de les professions i quina desitgen exercir en la vida adulta, que cada vegada tenen més a prop. Els farem reflexionar sobre: quines professions estan lligades a papers tradicionalment desenvolupats per dones en l'àmbit privat?, quines gaudeixen de major prestigi social?, quines qualitats es precisen per a exercir les unes i les altres?, Semblen totes igualment valuoses? Són valorades en la mateixa mesura en la societat?...

Respecte a les competències bàsiques que tractarem seran: la competència en comunicació lingüística, és a dir utilització del llenguatge com a instrument de comunicació oral i escrita i con a instrument d'aprenentatge, interacció amb el món físic, competència digital i tractament de la informació,buscar , obtenir, processar i comunicar informació i transformar-la en coneixement, selecció d'informació i ús i transmissió en diferents suports, incloent les noves tecnologies; competència social i ciutadana, per a comprendre la realitat social del món en què viuen, competència per aprendre de forma autònoma al llarg de la vida i autonomia i iniciativa personal, possibilitat d'optar per un criteri propi i dur endavant les iniciatives necessàries per a desemvolupar l'opció triada i fer-se responsable d'ella a l'àmbit personal, laboral i social.

dissabte, 5 de març de 2011

Conte de la lletra T: En Toni i en Tomeu


Dirigit a primer de primaria, aquest és un conte inventat sobre la lletra T, cada setmana en feim un diferent per treballar la comprensió lectora i la lectoescritura (amb unes fitxes sobre el conte)

No he pogut fer l'enregistrament amb els nins, però la idea és fer-ho amb la seva veu i després entre tots triar quin tipus de música i efectes anirien bé segons cada situació

Les competències bàsiques que més es treballen son: Comunicació lingüística, coneixement i interacció amb el món físic, tractament de la informació i competència digital

Tota la classe s'ha mostrat molt motivada per l'activitat.

Spotcolar Nins

"Spotcolar" seria la simulació d'un programa esportiu fet per nins. Aquí teniu un exemple de muntatge fet per dos nins de primària que simula una entrevista a una jugadora que acaba de jugar un partit.
Esper que us doni idees del que podem fer!

Conte 'The Ant and the Grasshopper'

Aquesta activitat va dirigida a alumnes d'Intermedi 2 d'anglès de l'Escola Oficial d'Idiomes. L'objectiu d'aquest exercici és practicar l'entonació i la pronunciació en la llengua estrangera, així com aprendre a fer enregistraments de la seva veu per poder escoltar-se i auto corregir-se.

La Laura i en Joan es capbussen a les Illes Medes

Els contes de "La Laura i en Joan" són petites històries que acosten el món de la recerca als nostres fillets i en fomenten la seva vocació científica. Les temàtiques abarquen la paleontologia, biologia de conservació, nanotecnologia entre d'altres.

He escollit aquest conte amb la idea d'introduir la unitat didàctica dels animals invertebrats de 1r d'ESO. El fragment l'han gravat un parell d'alumnes voluntaris del grup.

Esper que el muntatge us agradi.

Així doncs, deixau-vos capbussar a les Illes Medes ;)


L'extraterrestre

Aquesta activitat està pensada per alumnes de 3er cicle de primària.
Les competències que es treballen són bàsicament la Competència Digital i Audiovisual, la Competència en Comunicació Lingüística (lectura, producció escrita, oral...) i la Competència d'aprendre a aprendre (treball en equip per elaborar textos i diàlegs).
L'activitat està pensada per a que es dugui a terme en grups de quatre, així cada alumne participa en l'enregistrament. Els alumnes són els creadors: inventen el conte, trien la música de fons, els efectes sonors, els personatges, etc. Una activitat posterior pot ser la d'escenificar el conte.
Trob que és una activitat molt productiva i que alhora motiva i diverteix molt als nins i nines.

divendres, 4 de març de 2011

La bruixa desorientada

He triat un conte perquè crec que és una de les tasques més motivadores per dur a terme amb els nins emprant l´Audacity. Es tracta d´un conte original d´una alumna que pertany a un llibre de contes infantils El va escriure per motiu d´un concurs i forma part d´un recull de contes creat per alumnes de Primària de les Illes Balears.



El ratolí i el lleó.

Per realitzar el muntatge he escollit un conte. Aquesta activitat l'he realitzada tota sola, sense enregistrament de l'alumnat però aprofitant els recursos del programa.

El motiu pel que he triat un conte és pel fet que consider que els contes són una eina molt important i profitosa per transmetre , principalment, valors, als infants. A més a més, pot ser un recurs didàctic molt dinàmic i entretengut.

Aquest conte, en especial, ens mostra que no hem de menysprear l’ajuda de ningú per molt dèbil que sembli l’altre. Sempre és bo, comptar amb l’ajuda de qualcú al nostre voltant.

Faula l'ase vestit de lleó

En aquesta faula es treballen les competències següents:
  • Comunicació lingüística
  • Coneixement i interacció amb el món físic
  • Tractament de la informació i competència digital
  • Social i ciutadana
  • Aprendre a aprendre
  • Autonomia i iniciativa personal
L'activitat forma part de dues assignatures, la de tecnologia a eso i la tutoria.
A l'assignatura de tecnologia els alumnes han gravat les vaus i han cercat els efectes de so per internet(no hem tingut temps de gavar-los).
A la tutoria els alumnes han escoltat el resultat del seu treball i han treballat la faula aplicant-la a situacions quotidianes de la casse.

EL GALL DE LES BOTES GROGUES

Degut que les meves classes són individuals (professor de clarinet al Conservatori) i no tenc grups, he treballat tot sol. La meva experiència del curs ha estat molt positiva, ja que hem aprés a manejar el programa audacity el qual te dóna moltes possibilitats per muntar projectes.

dijous, 3 de març de 2011

Audacity i els lleons

A la fi he aconsseguit pujar el muntatge d'audio!!
Aquest treball no l'he fet amb els alumnes sino a casa, amb sa dona i els nins. Ja vaig triar una història que justificàs l'us de molts efectes sonors i moltes veus; un conte que transcorr a la selva, amb molts d'animals.
He aplicat diversos efectes per a modificar les veus dels personatges i per a lograr determinats efectes expressius. També he fet servir clips d'audio i músiques devallats d'Internet.
Quan vaig fer la gravació de les veus me varen sortir moltíssimes pistes i no era pràctic per treballar, així que vaig agrupar tots els clips de cada personatge a una sola pista i tot va anar millor. També vaig tenir qualque problema amb les diferents qualitats dels sons, però a l'Audacity es pot ressamplejar els clips i ho vaig poder arreglar.
La utilitat multipista de l'Audacity ha resultat molt útil i el resultat està equilibrat en quant a volums, ritme, etc... He quedat bastant content i ha estat molt divertit.

los tres cerditos

És un conte que intenta fomentar que s'ha d'ajudar a les persones i sobretot que no hem de tenir mandra a l'hora de fer les coses.
Aquest conte ha estat l'eina per fer servir l'audicity i utilitzar-lo, veient algunes de les seves utilitats.
- L'autonomia personal.
- La competència en comunicació lingüística.
- La competència per aprendre a aprendre.

Jack i la mongetera màgica

L'elaboració d'aquest conte està adreçat a alumnes de 4t ESO. S'utilitzaran hores d'activitat d'estudi per elaborar aquest projecte interdisciplinar i que permet la coordinació entre diferents departaments (Català, tecnologia, ...).
En aquesta activitat es treballaran les següents CB:
C. Lingüística.
C. Digital.
C. Artística.
C. Aprendre a aprendre




Consulta conte

RÀDIO EDUCACIÓ

Hola, el meu muntatge és una prova d'una hipotètica ràdio dedicada a l'Educació ; he triat fer un informatiu del dia 10 de Febrer, dia en que alguns centres van fer activitats per reivindicar el català a les escoles

Com que dons classe a CFGS de Fotografia artística, no he pogut fer-ho amb alumnes, però una iniciativa així, en un mòdul d'audiovisuals seria uan pràctica perfecte pels alumnes, treballant tant les habilitats tècniques , com les relacionades amb la comunicació, lingüística.

dimecres, 2 de març de 2011

Conte popular dels 3 porquets

He escollit un conte perquè normalment a les aules d’infantil s’empra molt sovint com a eina imprescindible en el quefer diari ja que com a recurs didàctic serveix per crear un clima relaxat i màgic al mateix temps que permet assimilar uns continguts determinats que com a mestres ens hem programat.

Penso que a través dels contes, sobretot en la primera infància, es canalitzen molts dels sentiments, les emocions, els pensaments, les aspiracions col·lectives, els dubtes, les angoixes i les pors (el personatge del llop) propis de persones que encara no tenen prou clars els límits entre realitat i fantasia.

He triat el conte dels “Tres porquets” perquè, a més de ser un conte conegut pels infants, és un conte popular i es converteix en un recurs genial per introduir els infants en la realitat social i lingüística de la seva comunitat a partir d’expressions pròpies de la nostra llengua.



Les competències que més es treballen són les següents:

- Lingüística

- Tractament d'informació i competència digital

- Social i ciutadana

- Cultural i artística


Esper que us agradi!




Vou veri

Es treballen les competencies basiques com:
C.lingüistica
C.Digital i audiovisual.
C.cultural i artistica.
C.social i ciutadana.

Per a un grup de primer cicle d´ESO de nivell mitjà i coneixements bàsics de desenvolupament informatic.
Es podria realitzar en 3 sessions.(1.lectura i estructura de text i mode de participació. 2.Proves i enregistrament.3.Enregistrament i muntatge.
Aquest text dona possibilitats d´enriquiment i tractament de vocabulari,així com una breu introducció comentari sobre els orígens del text.Així mateix planteja la pràctica tant dels mitjans informàtics com dels coneixements musicals amb varietat interpretativa a nivell vocal i instrumental.(Es podria dir que es treballa sobre la base d´un text amb el qual cap la diversitat de desenvolupaments segons el nivell que puga ser competentment capaç el grup en el que ens trobem.)És una tasca integradora i potencialment expressiva a distints nivells.


COMPTE "EL LEON AFONICO"

L'activita es pot realitzar amb els alumnres de 4t d'ESO de , es necessitarien entre 3/4 sessions per desenvolupar-la:

  1. Enregistrament amb el programa Audacity.
  2. Recerca i creacio dels efectes de so del compte.
  3. Edició del compte.
  4. Conclusions de l'activitat, dificultats que han trobat els alumnes, repàs de les passes realitzades per dur a terme l'activitat.
A n'aquesta activitat es treballen les competències bàsiques següents:
  1. C. lingüística
  2. C. tractament d'informació i competència digital
  3. C. aprendre a aprendre
  4. C. autonomia i iniciativa personal
  5. C. coneixement i interacció en el medi

MARE VULL SER UNA ROCK AND ROLL STAR

Aquest conte el realitzaran alumnes de 1er ESO en 12 sessions on veurem el funcionament del programa i després ells crearan aquest conte en grups de dos alumnes. 
Amb aquest conte intentem transmetre als alumnes que els somnis són molt importants però que la etapa de la vida que ja estan acabant també ho és, que tenen que intentar gaudir-la i que no sempre els somnis surten bé.
A més, el conte té un contingut relacionat amb l'assignatura de música (la nina vol ser una estrela del rock). La música que utilitzarem és molt important en el naixement i desenvolupament del rock &roll.

Treballarem les següents competències:
  • Artística
  • Lingüística
  • Interacció amb el mon físic
  • TIC
  • Social i ciutadana
  • Aprendre a aprendre
  • Autonomia i iniciativa personal

El conte relata l'historia d'una nina que vol ser una estrela de rock (una il·lusió molt comuna en aquestes edat). Finalment ho aconsegueix però quan sigui més majors s'adonarà que s'ha perdut unes de les etapes més importants de la seva vida.

Reportatge de divulgació sobre l'oferta d'Alemanya a enginyers espanyols

Reportatge de divulgació sobre l'oferta d'Alemanya a enginyers espanyols per anar a treballar a Alemanya. Explic brevement quins requisits lingüístics es demanen per poder acollir-se a aquesta oferta.