dijous, 4 de març del 2010
Na Capuxeta vermella
Le zoologiste
Aptituds i hàbits per a aconseguir i conservar la feina
Cicle: Programa de qualificació professional inicial (PQPI).
Mòdul: Formació i Orientació Laboral.
Característiques del grup: La mateixa pertenència a aquest programa defineix aquest alumne com a susceptibles de problemes de comportament per motius diversos, especialment familiars i socials, però no d'aprenentatge.
Temporalització: Tot i que aquestes aptituds i hàbits s'han de treballar durant tot el curs, aquest tema es treballa a la segona unitat didàctica amb, aproximadament, 4 hores.
Planificació i desenvolupament: A més de a la programació, aquesta unitat didàctica es planteja ja a la introducció del curs als alumnes i, amb posterioritat a la seva explicació, es recorda continuament en funció del comportament de l'alumnat i dels temes que es tracten durant el curs.
Valoració: La facilitat de comprensió dels conceptes i l'interés de l'alumnat ha fet que la valoració sigui especialment possitiva.
En Roc i la casa misteriosa
dimecres, 3 de març del 2010
La flor romanial
En un primer moment hem recabat informació damunt les rondalles populars. A continuació duim a terme una feina en equip consistent en seleccionar una de les rondalles, elaborar un guió adaptant la rondalla al format però mantenint l'estructura i les característiques de les rondalles tradicionals, enregistrament del text, recerca dels efectes i música de fons...
Personalment crec que una activitat d'aquestes característiques treballa totes les competències, però molt especialment: competència cultural i artística (pel que fa a les rondalles com a patrimoni de la cultura pròpia i de la cultura popular universal i a la vessant creativa de recerca de la música adient, etc), competència lingüística (lectura, elaboració del guió, fórmules d'inici i final,estructura...), tractament de la informació i competència digital (recerca de la informació sobre rondalles i materials sonors, manipulació digital del so... per motius obvis), aprendre a aprendre (plantejament de propostes, resolució de problemes que es van plantejant...), autonomia personal (sentit crític, propostes de millora...), social i ciutadana (la feina es desenvolupa en equip: treball col·laboratiu, respecte per les diverses opinions, presa democràtica de decisions...).
Uf! ha resultat complicat dur la feina a terme perquè el grup és massa nombrós (i suposo també perquè era la primera vegada...), però ha estat divertit.
La teoria de la gravitacio
dimarts, 2 de març del 2010
Els 3 porquets
Les competències bàsiques que s'han treballat, són La competència per aprendre a aprendre, tractament de la informació i competència digital i Autonomia i iniciativa personal.
La valoració que en faig de l'aplicació és molt bona, el resultat ja l'escoltareu i direu... i el que no us puc descriure és com de bé s'ho passaren els infants i la cara que posen quan s'escolten.
conte de la caputxeta
-Competència en comunicació lingüística
-Competència social i ciutadana.
-Competència cultural i artística.
-Tractament de la informació i competència digital.
-Competéncia per aprendre a aprendre.
-Autonomia i iniciativa personal.
L'experiència s'ha desenvolupat a l'aula amb un grup de 1r d'ESO d'integració lingüística. Es tracta d'un grup d'alumnes reduït on hi ha alumnes que fa molt poc han arribat a Mallorca. L'objectiu primordial és que entenguin i s'expressin en català. Per tant aquesta experiència va anar genial per contribuir a aquest objectiu.
En primer lloc es va demanar als alumnes si coneixien algun conte típic dels seu país d'orígen. Davant la seva negativa ho varen demanar als pares. Aquests també es van manifestar negativament. Es va cercar a internet contes dels seus països, però eren molt llargs. Així que vam optar pel conte de la caputxeta. Vaig dur a classe el conte escrit i vaig donar un full a cada un. Després d'haver-lo llegit,cada un va escollir el seu personatge. Vam fer algunes adaptacions perquè tots tinguessin un personatge. Vam esperar a gravar un dia que sabíem que a la classe del costat no hi havia ningú, per així evitar sorolls. Ho vam enregistrar un parell de vegades, però ja a la tercera, vaig veure que en lloc d'anar millor, de cada vegada es posaven més nerviosos. Així que ja ho vam donar per bo, tot hi haver-hi algunes incorreccions.
La valoració ha estat molt positiva. els alumnes s'han implicat. Fins i tot un alumne molt tímid que pràcticament no li havíem sentit la veu va col·laborar. Ells van quedar molt satisfets.
dilluns, 1 de març del 2010
A Guide to Topsham
Es tracta d'una activitat per segon curs de tercer cicle de primària, a l'àrea d'anglès.
Els alumnes han realitzar una descripció en anglès d'un poble o ciutat on han anat de vacances o el seu lloc de residència. Les hem llegit i analitzat totes i hem triat la que hem trobat més interessant per realitzar l'enregistrament. La redacció triada ha sigut sobre Topsham en Anglaterra, donat que una alumna és de mare anglesa. Més tard hem fet sevir l'enregistrament a classe per fer una activitatde listening comprehension. És a dir, van haver de respondre a unes preguntes després d'escoltar.
COMPETÈNCIES TREBALLADES
COMPETÈNCIA EN COMUNICACIÓ LINGÜÍSTICA
COMPETÈNCIA SOCIAL i CIUTADANA arribant a un acord sobre quina era la descripció que s'havia d'enregistrar
COMPETÈNCIA CULTURAL I ARTÍSTICA. Han conegut un poble d'Anglaterra i han pogut establir comparacions amb el nostre.
COMPETÈNCIA PER APRENDRE A APRENDRE. Han comprovat que si fan feina sobre un text, seu vocabulari, expressions, entonació.. arriben a entendre casi tota la informació enregistrada.