Resumen de un trabajo realizado por dos alumnas de 2ºESO del IES Ramon Llull, realizado como presentación en Powerpoint.
Se han trabajado las competencias lingüística, en el conocimiento y la interacción con el mundo físico, tratamiento de la información y competencia digital, la competencia social y ciudadana, la competencia para aprender aprender y la autonomía e iniciativa personal.
diumenge, 20 de febrer del 2011
dissabte, 19 de febrer del 2011
EN PATUFET
Per realitzar aquesta activitat he escollit l’enregistrament del conte popular EN PATUFET. He escollit aquest contingut perquè pens que els contes són un recurs que permet als infants imaginar-se i entendre situacions diverses. A mes a més, ens permet fer activitats abans, durant i després d’escoltar-lo.
Flaó eivissenc
Creació d'un podcast. Aquesta ha estat una unitat molt divertida que hem desenvolupat dins l'assignatura de 4t d'ESO d'informàtica. L'alumnat és una barreja heterogènia d'alumnes illencs i immigrants, però aquests últims plenament integrats i adaptats. Com que l'edició de so és al currículum de l'assignatura d'informàtica, el treball amb l'audacity és adient per treballar la competència digital, la competència d'autonomia personal i la competència per aprendre a aprendre.
S'ha planificat una sèrie de sessions on es comença per aprendre jugant amb un muntatge gairebé fet amb el qual els alumnes investiguen opcions i efectes. Després de les explicacions i aclaracions pertinents els alumnes desenvolupen una creació personal que comença en la captura des so i finalitza amb un muntatge multipista amb efectes de so i música. La temporalització és de 6 sessions per treballar aquesta unitat, encara que una gran quantitat d'aquestes es perden intentant fer una bona captura de so perquè, a més dels escassos recursos materials dels quals disposem, fer la gravació on tothom xerra alhora és una missió impossible. Per això vàrem disposar d'una aula específica per fer gravacions on els alumnes entraven per parelles.
L'activitat treballa les competències de 4t d'ESO d'informàtica, però per no perdre el temps, la planificació de les captures de so s'ha de fer amb molta cura dels recursos materials i d'espais disponibles.
Aquí teniu un exemple:
I aquí el mateix sense publicitat:
dijous, 17 de febrer del 2011
Informació sobre Formació Professional
¿Vols estudiar algun Cicle Formatiu? ¿Saps quins són els requisits per accedir-hi? ¿Quin te convé més? Escolta aquesta informació, tal volta hi trobaràs ajuda.
Laura García Ferrer
Laura García Ferrer
Etiquetes de comentaris:
formació professional
Cuña publicitaria de Instalaciones de Telecomunicaciones
Esta cuña publicitaria está diseñada para dar a conocer la existencia del ciclo formativo de grado medio de Instalaciones de Telecomunicaciones de nueva implantación en este curso 2010-2011, dentro de la oferta educativa de formación profesional del I.E.S. Isidor Macabich de Ibiza.
El montaje forma parte de una actividad desarrollada durante el curso a distancia de "Edición del sonido digital con AUDACITY".
El montaje forma parte de una actividad desarrollada durante el curso a distancia de "Edición del sonido digital con AUDACITY".
Etiquetes de comentaris:
AUDACITY,
macabich,
Publicidad,
telecomunicaciones
dimarts, 15 de febrer del 2011
L'activitat que he realitzat amb la col·laboració dels meus alumnes de 1r d'ESO ens fa un petit recorregut pels instruments que configuren l'orquestra i els seus sons. Desenvolupa continguts del curriculum del curs i a més treballa de forma prioritària les competències bàsiques de aprendre a aprendre, artística i cultural i tangencialment la de autonomia personal, afavorint l'ús d'aquest recurs des de ca seva.
El barroc musical
Activitat realitzada amb alumnes de 3r amb continguts propis del curs dins l'àrea de música. Amb aquesta eina volem proporcionar a l'alumne un recurs que pot tenir la seva aplicació fora del Centre amb la finalitat de reforçar l'aprenentatge significatiu i complementant l'expositiu. A la vegada se fa audició dels instruments i obres més significatives del periode. Com a primera experiència, podem dir que la competència de aprendre a aprendre, és assolida, juntament amb d'altres com ara són la cultural i artística, autonomia i iniciativa personal...
dilluns, 14 de febrer del 2011
El mite d'Eco i Narcís.
Aquesta activitat està adreçada a alumnes de 4t d'ESO dins la matèria de Llatí, un dels blocs de la qual gira al voltant de la mitologia.
S'ha triat aquest mite perquè parla de l'amor impossible, de la incomunicació i del narcisisme, temes molt ad hoc en l'adolescència.
Cal realitzar el projecte per parelles i, si ja coneixen el programa Audacity (com és el cas en alumnes de 4t d'ESO), es pot dur a terme en dues sessions a l'aula ordinària per a la reinterpretació del mite i tres sessions dins l'aula d'informàtica per al muntatge.
El projecte contribueix a l'adquisició de les competències:
S'ha triat aquest mite perquè parla de l'amor impossible, de la incomunicació i del narcisisme, temes molt ad hoc en l'adolescència.
Cal realitzar el projecte per parelles i, si ja coneixen el programa Audacity (com és el cas en alumnes de 4t d'ESO), es pot dur a terme en dues sessions a l'aula ordinària per a la reinterpretació del mite i tres sessions dins l'aula d'informàtica per al muntatge.
El projecte contribueix a l'adquisició de les competències:
- Lingüística, en tant que cal adaptar el mite amb l'aplicació de les propietats textual de coherència, cohesió, adequació i correcció.
- Digital, perquè implica convertir un producte tradicional a un nou suport mitjançant l'ús del programa Audacity.
- Artística i cultural, ja que l'alumne manipula una manifestació artística i cultural de l'antiguitat, i la recrea i adapta al món actual.
- Aprendre a aprendre, enfrontant-se als problemes que, sens dubte, planteja l'edició de so digital.
- Autonomia i iniciativa personal, amb la necessària presa de decisions per portar endavant el projecte i l'aportació d'idees.
- Social i ciutadana, ja que les decisions s'han de prendre en equip, i cal respectar i valorar les opinions dels altres.
dissabte, 12 de febrer del 2011
la pau a sisè. M.A. Noguera
Aquesta activitat ha estat realitzada amb els alumnes de sisè. Per treballar el dia de la pau des de l'àrea de música d'una forma més interdisciplinar, des dels valors com l'amistat, l'amor, l'empatia, etc.
Hem cercat a internet el significat del dia de la pau, perquè és aquest dia i no un altre. Hem trobat algunes dites d'autors de renom, n'hem parlat i els alumnes n'han fet algunes de seves. Hem enregistrat les dites a l'ordinador. Posteriorment hem treballat la cançó "You are not alone", de Michael Jackson, hem reflexionar sobre la necessitat de sentir que no estam sols, hem après la música i la lletra de la tornada i l'hem enregistrada conjuntament. Hem treballat competències com la d'aprendre a aprendre, autonomia i iniciativa personal, tractament i competència digital, competència cultural i artística i la competència en comunicació lingüística. els alumnes han rebut aquesta activitat d'una manera molt positiva, s'han implicat molt i han valorat la seva relació de grup des d'una altra perspectiva, així doncs el balanç és molt positiu.
Hem cercat a internet el significat del dia de la pau, perquè és aquest dia i no un altre. Hem trobat algunes dites d'autors de renom, n'hem parlat i els alumnes n'han fet algunes de seves. Hem enregistrat les dites a l'ordinador. Posteriorment hem treballat la cançó "You are not alone", de Michael Jackson, hem reflexionar sobre la necessitat de sentir que no estam sols, hem après la música i la lletra de la tornada i l'hem enregistrada conjuntament. Hem treballat competències com la d'aprendre a aprendre, autonomia i iniciativa personal, tractament i competència digital, competència cultural i artística i la competència en comunicació lingüística. els alumnes han rebut aquesta activitat d'una manera molt positiva, s'han implicat molt i han valorat la seva relació de grup des d'una altra perspectiva, així doncs el balanç és molt positiu.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)