divendres, 4 de març del 2011

EL GALL DE LES BOTES GROGUES

Degut que les meves classes són individuals (professor de clarinet al Conservatori) i no tenc grups, he treballat tot sol. La meva experiència del curs ha estat molt positiva, ja que hem aprés a manejar el programa audacity el qual te dóna moltes possibilitats per muntar projectes.

dijous, 3 de març del 2011

Audacity i els lleons

A la fi he aconsseguit pujar el muntatge d'audio!!
Aquest treball no l'he fet amb els alumnes sino a casa, amb sa dona i els nins. Ja vaig triar una història que justificàs l'us de molts efectes sonors i moltes veus; un conte que transcorr a la selva, amb molts d'animals.
He aplicat diversos efectes per a modificar les veus dels personatges i per a lograr determinats efectes expressius. També he fet servir clips d'audio i músiques devallats d'Internet.
Quan vaig fer la gravació de les veus me varen sortir moltíssimes pistes i no era pràctic per treballar, així que vaig agrupar tots els clips de cada personatge a una sola pista i tot va anar millor. També vaig tenir qualque problema amb les diferents qualitats dels sons, però a l'Audacity es pot ressamplejar els clips i ho vaig poder arreglar.
La utilitat multipista de l'Audacity ha resultat molt útil i el resultat està equilibrat en quant a volums, ritme, etc... He quedat bastant content i ha estat molt divertit.

los tres cerditos

És un conte que intenta fomentar que s'ha d'ajudar a les persones i sobretot que no hem de tenir mandra a l'hora de fer les coses.
Aquest conte ha estat l'eina per fer servir l'audicity i utilitzar-lo, veient algunes de les seves utilitats.
- L'autonomia personal.
- La competència en comunicació lingüística.
- La competència per aprendre a aprendre.

Jack i la mongetera màgica

L'elaboració d'aquest conte està adreçat a alumnes de 4t ESO. S'utilitzaran hores d'activitat d'estudi per elaborar aquest projecte interdisciplinar i que permet la coordinació entre diferents departaments (Català, tecnologia, ...).
En aquesta activitat es treballaran les següents CB:
C. Lingüística.
C. Digital.
C. Artística.
C. Aprendre a aprendre




Consulta conte

RÀDIO EDUCACIÓ

Hola, el meu muntatge és una prova d'una hipotètica ràdio dedicada a l'Educació ; he triat fer un informatiu del dia 10 de Febrer, dia en que alguns centres van fer activitats per reivindicar el català a les escoles

Com que dons classe a CFGS de Fotografia artística, no he pogut fer-ho amb alumnes, però una iniciativa així, en un mòdul d'audiovisuals seria uan pràctica perfecte pels alumnes, treballant tant les habilitats tècniques , com les relacionades amb la comunicació, lingüística.

dimecres, 2 de març del 2011

Conte popular dels 3 porquets

He escollit un conte perquè normalment a les aules d’infantil s’empra molt sovint com a eina imprescindible en el quefer diari ja que com a recurs didàctic serveix per crear un clima relaxat i màgic al mateix temps que permet assimilar uns continguts determinats que com a mestres ens hem programat.

Penso que a través dels contes, sobretot en la primera infància, es canalitzen molts dels sentiments, les emocions, els pensaments, les aspiracions col·lectives, els dubtes, les angoixes i les pors (el personatge del llop) propis de persones que encara no tenen prou clars els límits entre realitat i fantasia.

He triat el conte dels “Tres porquets” perquè, a més de ser un conte conegut pels infants, és un conte popular i es converteix en un recurs genial per introduir els infants en la realitat social i lingüística de la seva comunitat a partir d’expressions pròpies de la nostra llengua.



Les competències que més es treballen són les següents:

- Lingüística

- Tractament d'informació i competència digital

- Social i ciutadana

- Cultural i artística


Esper que us agradi!




Vou veri

Es treballen les competencies basiques com:
C.lingüistica
C.Digital i audiovisual.
C.cultural i artistica.
C.social i ciutadana.

Per a un grup de primer cicle d´ESO de nivell mitjà i coneixements bàsics de desenvolupament informatic.
Es podria realitzar en 3 sessions.(1.lectura i estructura de text i mode de participació. 2.Proves i enregistrament.3.Enregistrament i muntatge.
Aquest text dona possibilitats d´enriquiment i tractament de vocabulari,així com una breu introducció comentari sobre els orígens del text.Així mateix planteja la pràctica tant dels mitjans informàtics com dels coneixements musicals amb varietat interpretativa a nivell vocal i instrumental.(Es podria dir que es treballa sobre la base d´un text amb el qual cap la diversitat de desenvolupaments segons el nivell que puga ser competentment capaç el grup en el que ens trobem.)És una tasca integradora i potencialment expressiva a distints nivells.


COMPTE "EL LEON AFONICO"

L'activita es pot realitzar amb els alumnres de 4t d'ESO de , es necessitarien entre 3/4 sessions per desenvolupar-la:

  1. Enregistrament amb el programa Audacity.
  2. Recerca i creacio dels efectes de so del compte.
  3. Edició del compte.
  4. Conclusions de l'activitat, dificultats que han trobat els alumnes, repàs de les passes realitzades per dur a terme l'activitat.
A n'aquesta activitat es treballen les competències bàsiques següents:
  1. C. lingüística
  2. C. tractament d'informació i competència digital
  3. C. aprendre a aprendre
  4. C. autonomia i iniciativa personal
  5. C. coneixement i interacció en el medi

MARE VULL SER UNA ROCK AND ROLL STAR

Aquest conte el realitzaran alumnes de 1er ESO en 12 sessions on veurem el funcionament del programa i després ells crearan aquest conte en grups de dos alumnes. 
Amb aquest conte intentem transmetre als alumnes que els somnis són molt importants però que la etapa de la vida que ja estan acabant també ho és, que tenen que intentar gaudir-la i que no sempre els somnis surten bé.
A més, el conte té un contingut relacionat amb l'assignatura de música (la nina vol ser una estrela del rock). La música que utilitzarem és molt important en el naixement i desenvolupament del rock &roll.

Treballarem les següents competències:
  • Artística
  • Lingüística
  • Interacció amb el mon físic
  • TIC
  • Social i ciutadana
  • Aprendre a aprendre
  • Autonomia i iniciativa personal

El conte relata l'historia d'una nina que vol ser una estrela de rock (una il·lusió molt comuna en aquestes edat). Finalment ho aconsegueix però quan sigui més majors s'adonarà que s'ha perdut unes de les etapes més importants de la seva vida.

Reportatge de divulgació sobre l'oferta d'Alemanya a enginyers espanyols

Reportatge de divulgació sobre l'oferta d'Alemanya a enginyers espanyols per anar a treballar a Alemanya. Explic brevement quins requisits lingüístics es demanen per poder acollir-se a aquesta oferta.