dilluns, 5 de desembre del 2011
el lleó i el ratolí
Competència lingüística, la digital, la d'autonomia i iniciativa personal
Els alumnes cerquen el test, el graben, li posen efectes i música de tal manera que aconsegueixen els efectes desitjats i treballes totes les cracterítiques relacionades amb el só que permet desenvolupar el programa
GRAVACIÓ: LA HIGIENE.
- Programació de TIC del 3r cicle.
- Monogràfic “Bon dia i salut!” que es desenvolupa al centre.
- Projecte “Què sona a Puig d'en Valls?”.
- Text.
- Efectes especials.
- Música de fons.
- Infantil rutines a casa.
- Primer cicle, rutines a l'escola.
- Segons cicle, els polls la seua prevenció i eliminació.
- Tercer cicle, la higiene i els olors corporals en aquesta edat.El power point elaborat s'ha de penjar en la pàgina web de l'escola.
- Cada tres setmanes es treballa un compositor o grup i la seua producció.
- Al mes d'octubre treballàrem Ressonadors i la cançó glossada, hi va haver una participació de Ressonadors a l'escola i els alumnes preparàrem “Anàrem a Sant Miquel” cançó popular d'Eivissa que sona amb boca closa durant la gravació.
- Competència lingüística:Comunicació oral.
Competència per aprendre a aprendre
LA LLAR (microconte)
diumenge, 4 de desembre del 2011
Tres al·lotes fines
Competències treballades:
- Competència lingüística.
- Competència cultural i artística.
- Competència del tractament de la informació i competència digital.
- Competència d'aprendre a aprendre.
- Competència d'autonomia i iniciativa personal.
Alumnat: Alumnat de 1er d'ESO amb mancances tant a l'expressió com a la comprensióoral de la llengua catalana.
Justificació: Aquesta activitat està pensada per treballar amb aquells alumnes que presenten dificultats a l'expressió i comprensió oral,puguin així treballar a partir de textes breus, divertits i entretenguts aquestes parts del llenguatge,al mateix temps que poden treballar altres competències com ara la digital, cultural, aprendre a aprendre...
Temporalització: Una primera sessió per llegir i escollir la rondaia que s'acordi,una segona sessió per preparar l'activitat ( selecció dels personatges,renous, de fons i música de fons) i una tercera sessió per a dur a terme la gravació.
Valoració de l'activitat. L'activitat no és gaire dificil , la dificultat està en la sincronia de veus, música i renous de fons, però això s'assoleix amb la pràctica.
diumenge, 27 de novembre del 2011
Entrevista als mestres.
dimecres, 23 de novembre del 2011
Conte del rei Artur
Comunicació lingüística i audiovisual
Tractament de la informació i competència digital
Aprendre a aprendre
Autonomia i iniciativa personal
Desenvolupament de l'experiència a l’aula amb el grup d’alumnes:
Nivell: Educació infantil
Cicle: nins i nines de 4 a 6 anys
Característiques del grup: molt interès per fer coses noves, participatiu i pacient
Temporització: 5 sessions
Planificació i desenvolupament:
1. Elecció del conte i adaptació
2. Sessions d'enregistrament: petits trossos que el mestre llegeix i els infants repeteixen. Després s'enganxen un rere l'altre per a formar-ne un de sol.
3. Retocs d'edició de l'enregistrament.
4. Elecció d'una música de fons i d'alguns efectes sonors.
5. Realització del muntatge final i retocs per a un bon acabat
Valoració de l’aplicació:
Ha estat una experiència molt positiva i que ha creat una gran motivació, sobretot pel fet d'enregistrar i escoltar la pròpia veu, i els efectes sonors que es poden aplicar per a modificar-la.
El fet de poder sentir el conte sencer com si l'haguessin enregistrat en una sola vegada, com si llegissin, ha fet que se sentissin importants.
A més, un relat de prínceps i cavallers, bruixots i espases,
LA POESIA A L'AULA DE PRIMÀRIA
TEXT A ENREGISTRAR: "EL VAMPIRET DRACULET" DE PONÇ PONS.
JUSTIFICACIÓ: Es pretén potenciar l'expressió i comunicació oral a més de treballar la poesía i la rima de manera lúdica i creativa.
Aquesta activitat s'ha realitzat amb alumnes de quart de primària.
TEMPORALITZACIÓ: Hem dedicat tres sessions per dur endavant aquest projecte .
- A la primera, es tractava de llegir , comprendre i memoritzar la poesía.
- A la segona sis nins/nines han enregistrat la poesía. Cada un, una estrofa. Després entre tots hem triat la música de fons i diferents renous relacionats amb cada estrofa.
- Finalment , a l'hora de plàstica , cada alumne de la classe ha fet un auca amb sis vinyetes.
- Competència en comunicació lingüística.
- Tractament de la informació i competència digital.
- Competència per aprendre a aprendre.
- Competència cultural i artística.
dimarts, 8 de novembre del 2011
Cuinam a la ràdio
dilluns, 7 de novembre del 2011
Conte
No he pogut treballar aquest material amb els alumnes de classe.
divendres, 4 de novembre del 2011
El cicle de l'aigua
Competències bàsiques principals que treballa: C. en el coneixement i interacció amb el món físic, C. comunicativa, i Tractament de la informació i C. digital.
És un bon punt de partida per conscienciar l’alumnat que l’estalvi d’aigua és necessari. A part de fer-los entendre el cicle de l’aigua també vull descobrir com afecta el canvi climàtic en el cicle de l’aigua i preveure quines conseqüències pot tenir en el futur. A més, crec que és un punt de partida molt motivador que pot generar altres focus d’estudi sobre els processos naturals i també iniciar un debat sobre els nostres actes en el món que provoquen canvis molt greus en el seu funcionament.
No he treballat aquest material a classe amb el meu alumnat del present curs perquè les seves característiques (no estan alfabetitzats) no m'ho han permès.