Conte per al curs de FAD. Escrit per Neus Giménez Tur de l'IES Sa Blanca Dona, guanyadora del III Premi Neus Balanzat de Narrativa Curta a l'illa d'Eivissa.
dimarts, 9 de març del 2010
dilluns, 8 de març del 2010
Entrevista
Amb motiu del XX aniversari de l´ IES Josep Sureda I Blanes, els alumnes de la assignatura optativa de 3r d´ESO Imatge i Expressio proposan la realització de petits muntatges audiovisuals, en els quals volen entrevistar a diferents membres de la nostra comunitat educativa, enregistrant les entrevistes amb imatges i so.
Aquesta activitat desenvolupa les següents competències:
Competència en comunicació lingüistica: Elaboració d´un qüestionari previ i realització d´una entrevista.
Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic: Relacionar-se amb altres persones, organitzar un treball en equip, distribuir funcions, resoldre aspectes tècnics per aconseguir duur a terme la entrevista.
Tractament de la informació i competencia digital: ús de camara de fotos, video i grabadora de veu, processament dels arxius amb programari informàtic, gestió dels continguts i procediments informatius.
Competencia cultural i artística: fonaments del llenguatge audiovisual, criteri estètic en la realització de imatges, coneixement de recursos expressius, creativitat en el plantejament de projectes.
Autonomia i Iniciativa personal : interès per a la adquisicio de noves destreses per duur a terme un projecte en les seves diferents fases.
Etiquetes de comentaris:
AUDACITY,
audiovisual,
COMPETENCIES,
so
diumenge, 7 de març del 2010
En Pere i el llop
El conte musical de Pere i el llop va ser escrit per Sergei Prokoviev l'any 1936. La seva idea era fer arribar als nens la música simfònica sense que s'avorrissin. Va cercar diferents personatges i els va representar per un instrument. Alhora volia representar aspectes de la societat a raves dels diferents protagonistes del conte.
L'avi-el fagot-l'autoritat
En Pere-els violins-l'irreflexió i la valentia davant el perill
L'ocell-la flauta travessera-l'heroi
L'ànec-l'oboè-el covard i burgès
El moix-el clarinet-l'astut
El llop-la trompa-el malvat i pervers enemic
Els caçadors-els timbals-la força del mon adult que encara que molt ben armat, és força incapaç de res...
L'audició del conte i les activitats a partir d'aquesta afavoreixen el coneixement dels diferents instruments: nom, forma i timbre i faciliten la presentació de les diferents famílies orquestrals. vent, corda i percussió.
L'activitat esta pensada per a un tercer de primària i pens que aquesta és una de les millors obres per apropar als nens petits a la música d'orquestra.
Aprofitant el conte es poden treballar les diferents àrees:
Llenguatge musical: qualitats del so, instruments, formacions musicals: l'orquestra,...
Llenguatge verbal: Narració del conte: Comprensió i expressió, vocabulari,...
Llenguatge matemàtic: nombre de personatges, cordes del violí, tamany i forma dels
instruments,...
Llenguatge plàstic: Dibuix del conte, dels personatges,...
Coneixement del medi:, la família, la casa, el zoo, ...; animals : aus, mamífers,...
Coneixement d'un mateix: nen : morfologia, capacitats físiques i intel·lectuals, avi: diferències morfologiques, experiència,...
Per tant es treballen pràcticament totes les competències bàsiques.
La temporalització de la unitat didàctica ens ocuparà tres o quatre classes per fer l'audició i les diferents activitats.
L'avi-el fagot-l'autoritat
En Pere-els violins-l'irreflexió i la valentia davant el perill
L'ocell-la flauta travessera-l'heroi
L'ànec-l'oboè-el covard i burgès
El moix-el clarinet-l'astut
El llop-la trompa-el malvat i pervers enemic
Els caçadors-els timbals-la força del mon adult que encara que molt ben armat, és força incapaç de res...
L'audició del conte i les activitats a partir d'aquesta afavoreixen el coneixement dels diferents instruments: nom, forma i timbre i faciliten la presentació de les diferents famílies orquestrals. vent, corda i percussió.
L'activitat esta pensada per a un tercer de primària i pens que aquesta és una de les millors obres per apropar als nens petits a la música d'orquestra.
Aprofitant el conte es poden treballar les diferents àrees:
Llenguatge musical: qualitats del so, instruments, formacions musicals: l'orquestra,...
Llenguatge verbal: Narració del conte: Comprensió i expressió, vocabulari,...
Llenguatge matemàtic: nombre de personatges, cordes del violí, tamany i forma dels
instruments,...
Llenguatge plàstic: Dibuix del conte, dels personatges,...
Coneixement del medi:, la família, la casa, el zoo, ...; animals : aus, mamífers,...
Coneixement d'un mateix: nen : morfologia, capacitats físiques i intel·lectuals, avi: diferències morfologiques, experiència,...
Per tant es treballen pràcticament totes les competències bàsiques.
La temporalització de la unitat didàctica ens ocuparà tres o quatre classes per fer l'audició i les diferents activitats.
El hada
És un conte que intenta fomentar que s'ha d'ajudar a les persones i sobretot a la gent gran perque sempre s'hi treu profit d'una forma o un altra.
Aquest conte ha estat l'eina per fer servir l'audicity i utilitzar-lo, veient algunes de les seves utilitats.
Aquest conte ha estat l'eina per fer servir l'audicity i utilitzar-lo, veient algunes de les seves utilitats.
Etiquetes de comentaris:
Audacity so,
conte,
el hada
Entrevista formal... Revista T'Observam
Aquesta activitat consisteix a enregistrar i editar una entrevista feta pels components de la revista de l'institut.
Amb aquesta activitat els alumnes han treballat les següents competències bàsiques:
- El tractament de la informació i competència digital, imprescindible per adaptar-se a un món canviant, empès pel flux constant d'informació que es genera i transmet mitjançant unes tecnologies de la informació cada vegada més potents i omnipresents.
-La competència en el coneixement i la interacció amb el món físic mitjançant el coneixement de l'entorn informàtic i a través del l'adquisició de destreses tècniques per interactuar amb aquest en el desenvolupament de diversos processos i activitats.
- L'autonomia i iniciativa personal, ja que en aquesta activitat és important l'aportació personal de l'alumne.
- La competència social i ciutadana per tal d'adquirir destreses socials bàsiques des de la interacció i presa de decisions de l'alumne.
- La competència en comunicació lingüística mitjançant l'adquisició de vocabulari específic en els processos de recerca, anàlisi, selecció, resum i comunicació d'informació, ja que es tracta d'una activitat que té com a finalitat la publicació i difusió del contingut.
- La competència per aprendre a aprendre amb l'ús d'estratègies de resolució de problemes que es puguin presentar.
Aquesta activitat s'ha desenvolupat amb els alumnes d'Informàtica de 4t d'ESO.
Els alumnes van triar una entrevista dels darrers números de la revista de l'IES i van fer l'enregistrament i l'edició de so amb la finalitat final de crear un blog per publicar totes les entrevistes fetes en el curs.
divendres, 5 de març del 2010
El compositor al classicisme

Amb aquesta activitat els alumnes a classe han treballat les següents competències bàsiques específiques d'un alumne de secundària:
- Competència Expressiva/interpretativa: l'alumne ha treballat l'ús de la veu adaptant-la a un determinat context i emprant-la de manera artística amb la locució.
- Competència Perceptiva: mitjançant l'audició han escollit una determinada música per a un determinat context comunicatiu tenint en compte els aspectes sensorials, emocionals i analítics.
- Competència musicològica.
- Competència instrumentals (axiològica i cognitiva).
Etiquetes de comentaris:
Audacity so,
classicisme,
compositor
conte musical pere i el llop
El conte musical de Pere i el llop va ser escrit per Sergei Prokoviev l'any 1936. La seva idea era fer arribar als nens la música simfònica sense que s'avorrissin. Va cercar diferents personatges i els va representar per un instrument. Alhora volia representar aspectes de la societat a raves dels diferents protagonistes del conte.
L'avi-el fagot-l'autoritat
En Pere-els violins-l'irreflexió i la valentia davant el perill
L'ocell-la flauta travessera-l'heroi
L'ànec-l'oboè-el covard i burgès
El moix-el clarinet-l'astut
El llop-la trompa-el malvat i pervers enemic
Els caçadors-els timbals-la força del mon adult que encara que molt ben armat, és força incapaç de res...
L'audició del conte i les activitats a partir d'aquesta afavoreixen el coneixement dels diferents instruments: nom, forma i timbre i faciliten la presentació de les diferents famílies orquestrals. vent, corda i percussió.
L'activitat esta pensada per a un tercer de primària i pens que aquesta és una de les millors obres per apropar als nens petits a la música d'orquestra.
Aprofitant el conte es poden treballar les diferents àrees:
Llenguatge musical: qualitats del so, instruments, formacions musicals: l'orquestra,...
Llenguatge verbal: Narració del conte: Comprensió i expressió, vocabulari,...
Llenguatge matemàtic: nombre de personatges, cordes del violí, tamany i forma dels
instruments,...
Llenguatge plàstic: Dibuix del conte, dels personatges,...
Coneixement del medi:, la família, la casa, el zoo, ...; animals : aus, mamífers,...
Coneixement d'un mateix: nen : morfologia, capacitats físiques i intel·lectuals, avi: diferències morfologiques, experiència,...
Per tant es treballen pràcticament totes les competències bàsiques.
La temporalització de la unitat didàctica ens ocuparà tres o quatre classes per fer l'audició i les diferents activitats.
http://www.goear.com/listen/7940b93/pere-i-el-llop-
L'avi-el fagot-l'autoritat
En Pere-els violins-l'irreflexió i la valentia davant el perill
L'ocell-la flauta travessera-l'heroi
L'ànec-l'oboè-el covard i burgès
El moix-el clarinet-l'astut
El llop-la trompa-el malvat i pervers enemic
Els caçadors-els timbals-la força del mon adult que encara que molt ben armat, és força incapaç de res...
L'audició del conte i les activitats a partir d'aquesta afavoreixen el coneixement dels diferents instruments: nom, forma i timbre i faciliten la presentació de les diferents famílies orquestrals. vent, corda i percussió.
L'activitat esta pensada per a un tercer de primària i pens que aquesta és una de les millors obres per apropar als nens petits a la música d'orquestra.
Aprofitant el conte es poden treballar les diferents àrees:
Llenguatge musical: qualitats del so, instruments, formacions musicals: l'orquestra,...
Llenguatge verbal: Narració del conte: Comprensió i expressió, vocabulari,...
Llenguatge matemàtic: nombre de personatges, cordes del violí, tamany i forma dels
instruments,...
Llenguatge plàstic: Dibuix del conte, dels personatges,...
Coneixement del medi:, la família, la casa, el zoo, ...; animals : aus, mamífers,...
Coneixement d'un mateix: nen : morfologia, capacitats físiques i intel·lectuals, avi: diferències morfologiques, experiència,...
Per tant es treballen pràcticament totes les competències bàsiques.
La temporalització de la unitat didàctica ens ocuparà tres o quatre classes per fer l'audició i les diferents activitats.
http://www.goear.com/listen/7940b93/pere-i-el-llop-
dijous, 4 de març del 2010
Na Capuxeta vermella
Aquesta activitat no està treballada amb els alumnes per falta de recursos del centre, però l'idea es desenvolupar-la, amb els alumnes de 4t d'informàtica,ja que han d'utilitzar aquest programa per primera vegada. Les competencies que es treballarien serien sobre tot la digital i aprendre a aprendre.
Le zoologiste
He recuperat un còmic fet per un grup de 3r d'ESO amb el power-point que ja havia estat enregistrat a classe, però no amb aquesta bona qualitat, perquè encara no tenia molt clar el funcionament de l'Audacity, alhora de introduir varies pistes.
Aptituds i hàbits per a aconseguir i conservar la feina
APTITUDS I HÀBITS PER A ACONSEGUIR I CONSERVAR LA FEINA
Competències bàsiques: Introducció a la recerca i conservació del treball, l'alumne coneixerà i practicarà les aptituds i hàbits majoritaries que li permetran tenir possibilitats de aconseguir i conservar la feina.
Cicle: Programa de qualificació professional inicial (PQPI).
Mòdul: Formació i Orientació Laboral.
Característiques del grup: La mateixa pertenència a aquest programa defineix aquest alumne com a susceptibles de problemes de comportament per motius diversos, especialment familiars i socials, però no d'aprenentatge.
Temporalització: Tot i que aquestes aptituds i hàbits s'han de treballar durant tot el curs, aquest tema es treballa a la segona unitat didàctica amb, aproximadament, 4 hores.
Planificació i desenvolupament: A més de a la programació, aquesta unitat didàctica es planteja ja a la introducció del curs als alumnes i, amb posterioritat a la seva explicació, es recorda continuament en funció del comportament de l'alumnat i dels temes que es tracten durant el curs.
Valoració: La facilitat de comprensió dels conceptes i l'interés de l'alumnat ha fet que la valoració sigui especialment possitiva.
Cicle: Programa de qualificació professional inicial (PQPI).
Mòdul: Formació i Orientació Laboral.
Característiques del grup: La mateixa pertenència a aquest programa defineix aquest alumne com a susceptibles de problemes de comportament per motius diversos, especialment familiars i socials, però no d'aprenentatge.
Temporalització: Tot i que aquestes aptituds i hàbits s'han de treballar durant tot el curs, aquest tema es treballa a la segona unitat didàctica amb, aproximadament, 4 hores.
Planificació i desenvolupament: A més de a la programació, aquesta unitat didàctica es planteja ja a la introducció del curs als alumnes i, amb posterioritat a la seva explicació, es recorda continuament en funció del comportament de l'alumnat i dels temes que es tracten durant el curs.
Valoració: La facilitat de comprensió dels conceptes i l'interés de l'alumnat ha fet que la valoració sigui especialment possitiva.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)