Aquesta activitat ha estat desenvolupada amb alumnat de 4t ESO en dues sessions a l'aula d'informàtica. Havien de presentar les 3 cançons que més li agradessin com si fossen locutors de ràdio, utilitzant el programa Audacity i un micròfon.
La experiència ha segut molt positiva i enriquidora. L’alumnat ha gaudit gravant la seva veu i escoltant-se, així com treballant amb la música que realment li agrada.
Amb aquesta activitat hem treballat les següents competències bàsiques: l’autonomia i iniciativa personal, les tecnologies de la informació i la comunicació, comunicació lingüística i competència per a aprendre a aprendre.
Competència en comunicació lingüística ( una eina de comunicació com Audacity i més especialment TextAloud, amb veus amb diferents accents i idiomes, treballa aquesta competència de manera intensa)
Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic (aquesta part es treballada per la entrevista i són les opinions del físic les que ens fan pensar sobre el món físic i espiritual)
Tractament de la informació i competència digital
Competència cultural i artística (El simple fet de combinar música i audio amb efectes sonors en qualsevol tipus de feina té un component artístic realment important)
Competència per aprendre a aprendre (des de fa temps intent conscienciar als alumnes de la importància de omplir els espais buits que tenen en el seus desplaçaments, des de casa a l'institut i de l'institut a casa, amb l'estudi sense esforç que pot suposar escoltar un arxiu d'audio als seus MP3, que siguin documents de les seves matèries fent servir software tipus Audacity o TextAloud)
No he desenvolupat a l'aula aquesta activitat ja que els meus grups no són d'ESO ni Batxiller. Als cicles i als meus mòduls seria difícil incloure aquest tipus d'activitat amb aquesta eina. Encara així, calcul una temporalització de cinc sessions per desenvolupar una activitat d'aquest tipus. El que sí he fet ha estat motivar a l'alumnat a utilitzar aquestes eines en el desenvolupament de les seves activitats.
Aquesta activitat està dissenyada per l'alumnat de 1r d'ESO a l'assignatura de música. Aquesta activitat treballa les seguents competències: - C. Lingüística: desenvolupen la capacitat de resum i la coherència del text així com la vocalització i la correcta pronunciació - C. Digital: aprenen a utilitzar bàsicament el programa Audacity i la recerca i selecció d'informació a la red. - C. Cultural i artística: coneixen les famílies instrumentals així com els principals instruments de cada una d'elles. -C. Aprendre a aprendre: són ells els que fan els resums i les recerques d'informació -C. autonomia i iniciativa personal: realitzen les activitats en petit grup i així treballes les habilitats per el diàleg i la cooperació. Aquesta activitat es realitza en 5 sessions: - 1a sessió: en petit grup definim i resumim el que serà el nostre projecte d'audio així com la música que necessitarem (instruments i música de fons) -2a sessió: gravació de l'audio amb el programa Audacity (deixam les pausses) -3a sessió: cercam als bancs de sons aquells sons dels instruments que no podem enregistram i els afagim al nostre audio. - 4t i 5a sessió: edició de tot el projecte i publicació al blogg del curs.
Aquesta activitat està adreçada als alumnes de 4t ESO. És una bona activitat per treballar diferents aspectes lingüístics ( entonació, ritme, etc) al mateix temps que es treballen les noves tecnologies
La temporalització de l'activitat és de 9 sessions aproxidaments a l'aula d'informàtica i per parelles o petits grups.
En aquesta activitat es treballa les següents competències bàsiques: C. Lingüística. C. Digital. C. Artística. C. Aprendre a aprendre
Amb aquesta activitat es treballan les següents competències bàsiques: Conèixement i interacció amb el medi. Autonomia i iniciativa personal. Tractament d'informació i competència digital. Comunicació llingüistica. Aprendre a aprendre. Aquesta activitat la desenvoluparé amb un grup de 4t d'ESO, la durem a terme durant 10 sessions on els alumnes aprendran a utilitzar el programa per després realitzar un projecte propi aplicant els coneixement adquirits.
Aquest treball consisteix en convertir un treball realitzat pels alumnes de l'àrea Muntatge de la forma impressora, en un producte radiofònic. Concretament amb una falca publicitària. Ells ja han realitzat l'elaboració d'uns tríptics amb el programa Indesign. Aquesta segona part del treball consistirà en l’elaboració d’una campanya publicitària, la qual constarà d'un enregistrament d'àudio a partir de les activitats prèvies que ja han fet: d’un eslògan publicitari, l’elaboració d’una falca publicitària, l’elaboració d’un tríptic i l’elaboració d’un cartell tipus pòster.
Aquest és un conte que la Conselleria va repartir als centres educatius fa un parell d'anys. Ésconte popular d'Eivissa. Un dels objectius era treballar-lo d'una manera diferent. Va dirigit al primer cicle d'educació primària i es treballarà en dues parts: primer amb imatges del conte i posteriorment amb l'audició i el suport de les imatges anteriors. Es tractarà que sigui participatiu, que l'alumnat vagi avançant què creu que passarà. Les competències que es treballen són la competència lingüística i la cultural i artística.
Competències bàsiques: lingüística i competència digital.
Desenvolupament activitat: S'ha gravat l'àudio, s'ha trossejat i s'han aplicat filtres per separat, finalment s'han unit tots els trossos amb la música de fons.
El treball era escollir un conte que lis agradàs i tingués una mica de sentit al afegir la música.
Les paraules se les duu el vent, però si queden gravades en tinta o en aquest cas perduren en el temps. Per això tenen de fons la música de "Allò que el vent es dugué"
El Papel y La Tinta
Estaba una hoja de papel sobre una mesa, junto a otras hojas iguales a ella, cuando una pluma,
bañada en negrísima tinta, la mancho llenándola de palabras.
¿No podrías haberme ahorrado esta humillación? Dijo enojada la hoja
de papel a la tinta. Tu negro infernal me ha arruinado para siempre.
No te he ensuciado. Repuso la tinta. Te he vestido de palabras. Desde
ahora ya no eres una hoja de papel, sino un mensaje. Custodias el
pensamiento del hombre. Te has convertido en algo precioso.
En efecto, ordenando el despacho, alguien vio aquellas hojas
esparcidas y las junto para arrojarlas al fuego. Pero reparo en la hoja
"sucia" de tinta y la devolvió a su lugar porque llevaba, bien visible, el
mensaje de la palabra. Luego, arrojo las demás al fuego.