dimecres, 2 de març del 2011
Vou veri
C.lingüistica
C.Digital i audiovisual.
C.cultural i artistica.
C.social i ciutadana.
Per a un grup de primer cicle d´ESO de nivell mitjà i coneixements bàsics de desenvolupament informatic.
Es podria realitzar en 3 sessions.(1.lectura i estructura de text i mode de participació. 2.Proves i enregistrament.3.Enregistrament i muntatge.
Aquest text dona possibilitats d´enriquiment i tractament de vocabulari,així com una breu introducció comentari sobre els orígens del text.Així mateix planteja la pràctica tant dels mitjans informàtics com dels coneixements musicals amb varietat interpretativa a nivell vocal i instrumental.(Es podria dir que es treballa sobre la base d´un text amb el qual cap la diversitat de desenvolupaments segons el nivell que puga ser competentment capaç el grup en el que ens trobem.)És una tasca integradora i potencialment expressiva a distints nivells.
COMPTE "EL LEON AFONICO"
L'activita es pot realitzar amb els alumnres de 4t d'ESO de , es necessitarien entre 3/4 sessions per desenvolupar-la:
- Enregistrament amb el programa Audacity.
- Recerca i creacio dels efectes de so del compte.
- Edició del compte.
- Conclusions de l'activitat, dificultats que han trobat els alumnes, repàs de les passes realitzades per dur a terme l'activitat.
- C. lingüística
- C. tractament d'informació i competència digital
- C. aprendre a aprendre
- C. autonomia i iniciativa personal
- C. coneixement i interacció en el medi
MARE VULL SER UNA ROCK AND ROLL STAR
Amb aquest conte intentem transmetre als alumnes que els somnis són molt importants però que la etapa de la vida que ja estan acabant també ho és, que tenen que intentar gaudir-la i que no sempre els somnis surten bé.
A més, el conte té un contingut relacionat amb l'assignatura de música (la nina vol ser una estrela del rock). La música que utilitzarem és molt important en el naixement i desenvolupament del rock &roll.
Treballarem les següents competències:
- Artística
- Lingüística
- Interacció amb el mon físic
- TIC
- Social i ciutadana
- Aprendre a aprendre
- Autonomia i iniciativa personal
El conte relata l'historia d'una nina que vol ser una estrela de rock (una il·lusió molt comuna en aquestes edat). Finalment ho aconsegueix però quan sigui més majors s'adonarà que s'ha perdut unes de les etapes més importants de la seva vida.
Reportatge de divulgació sobre l'oferta d'Alemanya a enginyers espanyols
dilluns, 28 de febrer del 2011
Conversa comunicacions
- C. lingüística
- C. tractament d'informació i competència digital
- C. aprendre a aprendre
- C. autonomia i iniciativa personal
- C. coneixement i interacció en el medi
Aquesta experiència s'ha dut a terme amb alumnes de 4t d'ESO de l'optativa tecnologia, es necessitarien entre 3/4 sessions per desenvolupar-la:
- Reflexió i redacció de les opinions sobre les comunicacions actuals
- Enregistrament amb el programa Audacity
- Edició de la conversa
Locutors de ràdio
Aquesta activitat ha estat desenvolupada amb alumnat de 4t ESO en dues sessions a l'aula d'informàtica. Havien de presentar les 3 cançons que més li agradessin com si fossen locutors de ràdio, utilitzant el programa Audacity i un micròfon.
La experiència ha segut molt positiva i enriquidora. L’alumnat ha gaudit gravant la seva veu i escoltant-se, així com treballant amb la música que realment li agrada.
Amb aquesta activitat hem treballat les següents competències bàsiques: l’autonomia i iniciativa personal, les tecnologies de la informació i la comunicació, comunicació lingüística i competència per a aprendre a aprendre.
diumenge, 27 de febrer del 2011
Hawking y Dios
- Competència en comunicació lingüística ( una eina de comunicació com Audacity i més especialment TextAloud, amb veus amb diferents accents i idiomes, treballa aquesta competència de manera intensa)
- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic (aquesta part es treballada per la entrevista i són les opinions del físic les que ens fan pensar sobre el món físic i espiritual)
- Tractament de la informació i competència digital
- Competència cultural i artística (El simple fet de combinar música i audio amb efectes sonors en qualsevol tipus de feina té un component artístic realment important)
- Competència per aprendre a aprendre (des de fa temps intent conscienciar als alumnes de la importància de omplir els espais buits que tenen en el seus desplaçaments, des de casa a l'institut i de l'institut a casa, amb l'estudi sense esforç que pot suposar escoltar un arxiu d'audio als seus MP3, que siguin documents de les seves matèries fent servir software tipus Audacity o TextAloud)
No he desenvolupat a l'aula aquesta activitat ja que els meus grups no són d'ESO ni Batxiller. Als cicles i als meus mòduls seria difícil incloure aquest tipus d'activitat amb aquesta eina. Encara així, calcul una temporalització de cinc sessions per desenvolupar una activitat d'aquest tipus. El que sí he fet ha estat motivar a l'alumnat a utilitzar aquestes eines en el desenvolupament de les seves activitats.
dissabte, 26 de febrer del 2011
LES FAMÍLIES INSTRUMENTALS
Aquesta activitat treballa les seguents competències:
- C. Lingüística: desenvolupen la capacitat de resum i la coherència del text així com la vocalització i la correcta pronunciació
- C. Digital: aprenen a utilitzar bàsicament el programa Audacity i la recerca i selecció d'informació a la red.
- C. Cultural i artística: coneixen les famílies instrumentals així com els principals instruments de cada una d'elles.
-C. Aprendre a aprendre: són ells els que fan els resums i les recerques d'informació
-C. autonomia i iniciativa personal: realitzen les activitats en petit grup i així treballes les habilitats per el diàleg i la cooperació.
Aquesta activitat es realitza en 5 sessions:
- 1a sessió: en petit grup definim i resumim el que serà el nostre projecte d'audio així com la música que necessitarem (instruments i música de fons)
-2a sessió: gravació de l'audio amb el programa Audacity (deixam les pausses)
-3a sessió: cercam als bancs de sons aquells sons dels instruments que no podem enregistram i els afagim al nostre audio.
- 4t i 5a sessió: edició de tot el projecte i publicació al blogg del curs.
La cigala i la formiga
La temporalització de l'activitat és de 9 sessions aproxidaments a l'aula d'informàtica i per parelles o petits grups.
En aquesta activitat es treballa les següents competències bàsiques:
C. Lingüística.
C. Digital.
C. Artística.
C. Aprendre a aprendre
dijous, 24 de febrer del 2011
El bos quan es fa fosc
Conèixement i interacció amb el medi.
Autonomia i iniciativa personal.
Tractament d'informació i competència digital.
Comunicació llingüistica.
Aprendre a aprendre.
Aquesta activitat la desenvoluparé amb un grup de 4t d'ESO, la durem a terme durant 10 sessions on els alumnes aprendran a utilitzar el programa per després realitzar un projecte propi aplicant els coneixement adquirits.