dijous, 10 de març del 2011

Locució

http://www.goear.com/listen/d887507/locucio-paola-meseguerAquesta és una locució de ràdio per entendre els conceptes de sistema operatiu i diferenciar-lo de programa d'aplicació. Esta dirigida a l'alumanat de primer de batxillerat de nocturn per a l'assignatura de Tecnologia de la informació i la comunicació.

dimecres, 9 de març del 2011

Llegenda d'un Castell de Mallorca

Una llegenda d'un castell de Mallorca, és un muntatge àudio per exemplificar el projecte que faran els alumnes de 4rt d'ESO a Informàtica
Enllaç a l'àudio

dimarts, 8 de març del 2011

Urlaubsort Mallorca- Entrevista

Aquesta activitat és un exemple del que poden fer els alumnes d'avançat d'alemany d'EOI amb el porgrama audacity.
Es tracta de fer un reportatge radiofònic amb entrevistes reals, elaborar les preguntes, fer el muntatge de les respostes i la música per tal de presentar-lo als companys i treballar així la comprensió auditiva en un nivell mitjà-alt.
Aquest tipus d'activitat té múltiples variants i no es imprescincible fer-la amb nadius. Qualsevol tema és vàlid perquè els alumnes entrevistin els companys i es faci feina amb la producció i amb la comprensió de textos orals.
El fet que hi hagi música de fons quan es parla, és una dificultat afegida, però li imprimeix realisme, ja que és un efecte que s'emplea bastant en aquest tipus de reportatges.

En aquest cas, i com que no es podien fer les entrevistes a gent pel carrer, ja hagut una recerca d'opinions reals sobre Mallorca a internet (blogs, etc). S'han seleccionat unes quantes (s'ha treballat també la part de comprensió lectora per part del grup que feia el reportatge) i s'han enregistrat donant-los efectes. Es treballa així també la pronúncia.

El grup elabora preguntes pels companys (verdader/fals; comprensió d'algun detall / comprensió general).

Es corregeix.

S'evalua als alumnes que han fet el reportatge, la qualitat d'aquest. Als alumnes que han fet la comprensió auditiva, el nivell d'aquesta.

dilluns, 7 de març del 2011

Sense por a la tècnica
La següent activitat va dirigida a alumnes de segon cicle de 4t de l’ ESO. És un grup de 15 alumnes que estan predisposats a treballar i a participar amb les activitats que preparen els professors, són alumnes molt inquiets i amb moltes ganes d'aprendre. Aquesta activitat la farem durant 4 sessions .
En la primera es gravarà l'entrevista.
En la segona llegirem i farem una comprenssió lectora guiada amb unes preguntes per a fer-los reflexionar sobre el tema que ocupa l'entrevista.
En la tercera analitzarem l'estructura externa, el tipus de text, en aquest cas l'entrevista, i les seves característiques i també la compararem amb altres tipus de textos
En la quarta, els alumnes intentaran posar en pràctica tot allò que han aprés i faran ells mateixos amb grups de tres persones una entrevista. Elegiran un tema, una persona per entrevistar-la i prepararan les preguntes amb ajuda del professor. Aquesta entrevista serà gravada per a després escoltar-la tots els alumnes a classe.

L’entrevista escollida es d’una sociòloga encarregada de dos projectes de formació professional per a al•lotes a Alemanya, encaminats a afavorir la inclusió de les dones en professions masculines. En l’entrevista titulada “Sense por a la tècnica”. Annemarie Cordes parla dels obstacles que les dones troben en les professions atípiques. L'objectiu és que l’alumnat aprengui, per una part què és i quines parts ha de tenir l’entrevista, i que en aquest tipus de comunicació oral, han de tenir cura del llenguatge utilitzat, el lèxic, el ritme, el to de veu... Per altra banda utilitzarem aquesta entrevista per a introduir el tema de les professions i quina desitgen exercir en la vida adulta, que cada vegada tenen més a prop. Els farem reflexionar sobre: quines professions estan lligades a papers tradicionalment desenvolupats per dones en l'àmbit privat?, quines gaudeixen de major prestigi social?, quines qualitats es precisen per a exercir les unes i les altres?, Semblen totes igualment valuoses? Són valorades en la mateixa mesura en la societat?...

Respecte a les competències bàsiques que tractarem seran: la competència en comunicació lingüística, és a dir utilització del llenguatge com a instrument de comunicació oral i escrita i con a instrument d'aprenentatge, interacció amb el món físic, competència digital i tractament de la informació,buscar , obtenir, processar i comunicar informació i transformar-la en coneixement, selecció d'informació i ús i transmissió en diferents suports, incloent les noves tecnologies; competència social i ciutadana, per a comprendre la realitat social del món en què viuen, competència per aprendre de forma autònoma al llarg de la vida i autonomia i iniciativa personal, possibilitat d'optar per un criteri propi i dur endavant les iniciatives necessàries per a desemvolupar l'opció triada i fer-se responsable d'ella a l'àmbit personal, laboral i social.

dissabte, 5 de març del 2011

Conte de la lletra T: En Toni i en Tomeu


Dirigit a primer de primaria, aquest és un conte inventat sobre la lletra T, cada setmana en feim un diferent per treballar la comprensió lectora i la lectoescritura (amb unes fitxes sobre el conte)

No he pogut fer l'enregistrament amb els nins, però la idea és fer-ho amb la seva veu i després entre tots triar quin tipus de música i efectes anirien bé segons cada situació

Les competències bàsiques que més es treballen son: Comunicació lingüística, coneixement i interacció amb el món físic, tractament de la informació i competència digital

Tota la classe s'ha mostrat molt motivada per l'activitat.

Spotcolar Nins

"Spotcolar" seria la simulació d'un programa esportiu fet per nins. Aquí teniu un exemple de muntatge fet per dos nins de primària que simula una entrevista a una jugadora que acaba de jugar un partit.
Esper que us doni idees del que podem fer!

Conte 'The Ant and the Grasshopper'

Aquesta activitat va dirigida a alumnes d'Intermedi 2 d'anglès de l'Escola Oficial d'Idiomes. L'objectiu d'aquest exercici és practicar l'entonació i la pronunciació en la llengua estrangera, així com aprendre a fer enregistraments de la seva veu per poder escoltar-se i auto corregir-se.

La Laura i en Joan es capbussen a les Illes Medes

Els contes de "La Laura i en Joan" són petites històries que acosten el món de la recerca als nostres fillets i en fomenten la seva vocació científica. Les temàtiques abarquen la paleontologia, biologia de conservació, nanotecnologia entre d'altres.

He escollit aquest conte amb la idea d'introduir la unitat didàctica dels animals invertebrats de 1r d'ESO. El fragment l'han gravat un parell d'alumnes voluntaris del grup.

Esper que el muntatge us agradi.

Així doncs, deixau-vos capbussar a les Illes Medes ;)


L'extraterrestre

Aquesta activitat està pensada per alumnes de 3er cicle de primària.
Les competències que es treballen són bàsicament la Competència Digital i Audiovisual, la Competència en Comunicació Lingüística (lectura, producció escrita, oral...) i la Competència d'aprendre a aprendre (treball en equip per elaborar textos i diàlegs).
L'activitat està pensada per a que es dugui a terme en grups de quatre, així cada alumne participa en l'enregistrament. Els alumnes són els creadors: inventen el conte, trien la música de fons, els efectes sonors, els personatges, etc. Una activitat posterior pot ser la d'escenificar el conte.
Trob que és una activitat molt productiva i que alhora motiva i diverteix molt als nins i nines.

divendres, 4 de març del 2011

La bruixa desorientada

He triat un conte perquè crec que és una de les tasques més motivadores per dur a terme amb els nins emprant l´Audacity. Es tracta d´un conte original d´una alumna que pertany a un llibre de contes infantils El va escriure per motiu d´un concurs i forma part d´un recull de contes creat per alumnes de Primària de les Illes Balears.