diumenge, 27 de novembre del 2011
Entrevista als mestres.
dimecres, 23 de novembre del 2011
Conte del rei Artur
Comunicació lingüística i audiovisual
Tractament de la informació i competència digital
Aprendre a aprendre
Autonomia i iniciativa personal
Desenvolupament de l'experiència a l’aula amb el grup d’alumnes:
Nivell: Educació infantil
Cicle: nins i nines de 4 a 6 anys
Característiques del grup: molt interès per fer coses noves, participatiu i pacient
Temporització: 5 sessions
Planificació i desenvolupament:
1. Elecció del conte i adaptació
2. Sessions d'enregistrament: petits trossos que el mestre llegeix i els infants repeteixen. Després s'enganxen un rere l'altre per a formar-ne un de sol.
3. Retocs d'edició de l'enregistrament.
4. Elecció d'una música de fons i d'alguns efectes sonors.
5. Realització del muntatge final i retocs per a un bon acabat
Valoració de l’aplicació:
Ha estat una experiència molt positiva i que ha creat una gran motivació, sobretot pel fet d'enregistrar i escoltar la pròpia veu, i els efectes sonors que es poden aplicar per a modificar-la.
El fet de poder sentir el conte sencer com si l'haguessin enregistrat en una sola vegada, com si llegissin, ha fet que se sentissin importants.
A més, un relat de prínceps i cavallers, bruixots i espases,
LA POESIA A L'AULA DE PRIMÀRIA
TEXT A ENREGISTRAR: "EL VAMPIRET DRACULET" DE PONÇ PONS.
JUSTIFICACIÓ: Es pretén potenciar l'expressió i comunicació oral a més de treballar la poesía i la rima de manera lúdica i creativa.
Aquesta activitat s'ha realitzat amb alumnes de quart de primària.
TEMPORALITZACIÓ: Hem dedicat tres sessions per dur endavant aquest projecte .
- A la primera, es tractava de llegir , comprendre i memoritzar la poesía.
- A la segona sis nins/nines han enregistrat la poesía. Cada un, una estrofa. Després entre tots hem triat la música de fons i diferents renous relacionats amb cada estrofa.
- Finalment , a l'hora de plàstica , cada alumne de la classe ha fet un auca amb sis vinyetes.
- Competència en comunicació lingüística.
- Tractament de la informació i competència digital.
- Competència per aprendre a aprendre.
- Competència cultural i artística.
dimarts, 8 de novembre del 2011
Cuinam a la ràdio
dilluns, 7 de novembre del 2011
Conte
No he pogut treballar aquest material amb els alumnes de classe.
divendres, 4 de novembre del 2011
El cicle de l'aigua
Competències bàsiques principals que treballa: C. en el coneixement i interacció amb el món físic, C. comunicativa, i Tractament de la informació i C. digital.
És un bon punt de partida per conscienciar l’alumnat que l’estalvi d’aigua és necessari. A part de fer-los entendre el cicle de l’aigua també vull descobrir com afecta el canvi climàtic en el cicle de l’aigua i preveure quines conseqüències pot tenir en el futur. A més, crec que és un punt de partida molt motivador que pot generar altres focus d’estudi sobre els processos naturals i també iniciar un debat sobre els nostres actes en el món que provoquen canvis molt greus en el seu funcionament.
No he treballat aquest material a classe amb el meu alumnat del present curs perquè les seves característiques (no estan alfabetitzats) no m'ho han permès.
dijous, 10 de març del 2011
Locució
dimecres, 9 de març del 2011
Llegenda d'un Castell de Mallorca
Enllaç a l'àudio
dimarts, 8 de març del 2011
Urlaubsort Mallorca- Entrevista
Es tracta de fer un reportatge radiofònic amb entrevistes reals, elaborar les preguntes, fer el muntatge de les respostes i la música per tal de presentar-lo als companys i treballar així la comprensió auditiva en un nivell mitjà-alt.
Aquest tipus d'activitat té múltiples variants i no es imprescincible fer-la amb nadius. Qualsevol tema és vàlid perquè els alumnes entrevistin els companys i es faci feina amb la producció i amb la comprensió de textos orals.
El fet que hi hagi música de fons quan es parla, és una dificultat afegida, però li imprimeix realisme, ja que és un efecte que s'emplea bastant en aquest tipus de reportatges.
En aquest cas, i com que no es podien fer les entrevistes a gent pel carrer, ja hagut una recerca d'opinions reals sobre Mallorca a internet (blogs, etc). S'han seleccionat unes quantes (s'ha treballat també la part de comprensió lectora per part del grup que feia el reportatge) i s'han enregistrat donant-los efectes. Es treballa així també la pronúncia.
El grup elabora preguntes pels companys (verdader/fals; comprensió d'algun detall / comprensió general).
Es corregeix.
S'evalua als alumnes que han fet el reportatge, la qualitat d'aquest. Als alumnes que han fet la comprensió auditiva, el nivell d'aquesta.